You are here: Úvod Unreal Engine

UT3.cz

Unreal Engine

Unreal Engine (UE) je široce používaný herní engine pro akční hry. Jeho první verze byla použita ve hře Unreal z roku 1998, dále jsme se s ním setkávali například ve hrách série Unreal Tournament, nebo Rainbow Six. Engine je od začátku vyvíjen vývojářskou společností Epic Games.

Unreal Engine je napsán v programovacím jazyce C++, ale podporuje i svůj vlastní skriptovací jazyk UnrealScript, ve kterém se dají mnohé aspekty hry upravovat mnohem jednodušeji a rychleji, než přepisovat kód v C++.

Různé verze UE byly použity i v mnoha jiných hrách než série Unreal Tournament, např. Rainbow Six, Deus Ex, America’s Army; a fungují na všech platformách – IBM PC (Windows, Linux), Apple Macintosh, Xbox console, PlayStation console.

Unreal Engine 1

Spatřil světlo světa v roce 1998. Zahrnoval v sobě funkce pro renderování, detekci kolizí, umělou inteligenci, viditelnost a systém pro síťovou komunikaci. Pro jeho nasazení do tehdejších her však Epic museli provést několik změn, aby byly hry hratelné s přijatelnými FPS na tehdejším hardwaru... (nesmíme zapomenout, že Epic vyvíjí na HW, který my budeme mít doma tak za 10 let :)) UE 1 byl použit pro hru Unreal v roce 1998 a pro první Unreal Tournament z roku 1999.

Srovnání renderovacích možností Unreal Enginu 1, 2 a 3 na modelu Malcolma z Unreal Tournamentu, z UT2004 a UT2007.
Click image to open!

Unreal Engine 2

Druhá verze enginu se objevila s kompletně přepsaným kódem jádra i renderovacího enginu a poprvé se představila v Unreal Tournamentu 2003. Měla v sobě také nový Unreal Editor 3 (UnrealEd 3), a fyzikální model Karma, který umožnil použití vozidel později v UT 2004. Další vylepšení tohoto enginu se týkaly přidání podpory pro PlayStation 2 a Xbox.

Unreal Engine 3

Třetí generace slavného enginu byla vytvořena přímo pro počítače s Directx 9+ a nové generace konzolí (v současné době Xbox 360 a PS3). Jeho opět přepsaný renderovací engine podporuje streamování velkých objemů dat (velkých textur), nové možnosti osvětlení, dynamické stíny a další. O fyziku se v tomto enginu už nestará Karma ale nový Ageia PhysX, který umožní mimo jiné poškoditelnost herního prostředí, a FaceFX, který bude umožňovat dynamické animace tváří hráčů. Epic používá tento engine pro hry Unreal Tournament 3 a Gears of War.

Unreal Engine 4?

Mark Rein, viceprezident Epic Games, odhalil na E3 v roce 2005, že je již dva roky v pomalém vývoji UE4. Tato nejnovější verze enginu je zaměřená na novou generaci konzolí – PlayStation 4, a novou generaci PC. Zatím jediný člověk, který na nejnovějším enginu pracuje je Tim Sweeney, hlavní programátor Epicu. Ovšem, na GDC v roce 2006 Sweeney oznámil, že skutečný vývoj UE4 nezačne dříve než v roce 2008. Unreal Engine 3 totiž není ještě zcela hotový a předpokládá se, že vydrží do roku 2010.

 

(X)zone

Unreal Anthology

Objednat!

Min. konfigurace

Operační systém:
Windows XP/Vista
Mechanika:
DVD
Procesor:
2000 MHz
Operační paměť:
512 MB RAM
Grafická karta:
3D grafická karta se 128 MB

Reklama


Reklama

Odkazy

bioshock.hotgames.cz


Naše Ikonka
Unreal Tournament 3.cz