You are here: Úvod Preview

UT3.cz

Pozvánka do Unreal Tournamentu

Připravte si své flak cannony. Další ze série Unreal Tournament se vrací v nové podobě s použitím Unreal Engine 3.0 a názvem Unreal Tournament 3!

Click image to open!
Click image to open!

Něco málo z historie

První díl série Unreal Tournament přišel na svět v roce 1999 a hned si získal velké množství příznivců. Kombinace rychlé akce, na svou dobu výborné grafiky, překvapivě dobré umělé inteligence a podpora multiplayerových bitev z něj rychle udělala hit. O pár let později se Epic Games vrátili s pokračováním v podobě Unreal Tournament 2003, s použitím nových technologií a poněkud odlišného herního stylu, který si však ne všichni fanoušci oblíbili. Epic Games však naslouchali hráčům a o rok později spatřil světlo světa Unreal Tournament 2004 vylepšený po všech stránkách - přidal revoluční prvek: ovladatelná vozidla do nového módu Onslaught, a rychle se stal nejhranější hrou série Unreal. Oblibě početné hráčské komunity se těší dodnes.

Tak co dál?

Unreal Tournament 3 přinese nové technologie, nový rozměr hraní, nová vozidla, a mnoho, mnoho dalšího./p>

Co takhle úplně novou hru, revoluční podobně jako první Unreal Tournament, postavenou na nové verzi Unreal Enginu od Epic Games, Unreal Engine 3? Hra bude využívat maximum potenciálu nového enginu pro skutečně unreal propracované speciální efekty a fyziku postavenou na technologii Aegia Novodex.

Kromě grafiky a fyzikálního modelu můžeme být zvědaví na novinky v herním stylu, z nichž mnohé navrhli sami fanoušci a další jsou z vlastní dílny Epicu.

Jak to bude vypadat

Podle Mika Cappse z Epic Games má Unreal Tournament 3 představovat směs toho nejlepšího z UT2004 a UT 99, přičemž bude stále kladen největší důraz na multiplayerovou část hry.

Chceme vládnout deathmatchovému poli.

Soutěživá hra je klíčový prvek úspěchu série, Epic tedy usilují o zachování bojů ve formě deathmatche, duelů jeden proti jednomu i CTF (Capture The Flag). Ale co s ostatními módy? "S módem Double Domination se dále nepočítá", prohlásil Mike Capps. Tento mód byl zrušen jakožto nejméně oblíbený z UT2004. (Jde v něm o zabrání dvou Control Points, každý na jednom konci mapy. Hráči šli zabrat druhý Control Point, zatím se však protihráči dostali k tomu jejich, který neměli jak ubránit, a takhle pořád dokola).

Click image to open!
Click image to open!

Módy

A co s oblíbeným módem Assault, který představuje týmově zaměřenou hru za splněním určitého cíle, nebo mód Onslaught, kde se za pomoci nejrůznějších vozítek a lítátek snaží týmy zabrat síť Control Pointů? Pro Onslaught se plánuje velkolepý návrat, ale spolu s Assaultem bude součástí nového módu nazvaného Warfare. Warfare bude představovat mix módů XMP (z Unrealu 2), Assault a Onslaught. Capps popisuje Warfare jako velmi pokročilou podobu Onslaughtu, který se však bude odehrávat v nejrůznějších prostředích, která byste čekali u Assaultu – od jedoucích vlaků přes mrakodrapy až po středověké hrady.

Mód Warfare bude kombinovat různorodost Assaultu, vozidla a týmovou hru z Onslaughtu a samozřejmě i některé zcela nové vychytávky.

Zatímco Onslaught byl zaměřen na zabírání Control Pointů, kterými se vytvořilo spojení až do nepřátelské základny, ve Warfare půjde o zabrání určitého teritoria, které bude po zabrání zdrojem tyridia pro daný tým. Myšlenka za módem Warfare je vytvořit obrovské, expandující mapy, které budou těžit z nové content-streaming technologie UE3 a používat systém transportérů na určitá místa na mapě, který známe z Onslaughtu.

Epic chtějí nový mód udělat tak, aby se líbil co nejširšímu počtu hráčů – od milovníků hardcore týmových bitev až po deathmatchové specialisty.

Flak cannony pro každého (zbraně)

Epic už testuje prototypy zbraní pro hru, ale stále není potvrzena konečná kombinace zbraní, se kterými se setkáme. Zatím jsou potvrzeny klasické Unreal Tournament zbraně - Shock Rifle, Rocket Launcher, pozměněná Link Gun a Flak Cannon.

Zatímco konečný stav všech zbraní zůstává nepotvrzený, Capps se vyjádřil zcela jasně:

"Nemůžeme vydat hru bez Flak cannonu." Tato světle žlutá, neskutečně účinná zbraň / granátomet se stala jakýmsi symbolem UT. Epic se snaží stanovit vyváženost mezi smrtonosnou účinností zbraní z původního UT a UT 2004.

Mutators

A co nového kolem Mutators, nastavitelných módů pro hry, které umožňovaly hráčům hrát s velkými hlavami nebo za nízké gravitace? Stejně jako u zbraní ještě nevíme jistě, které módy projdou výběrem, ale jak řekl Capps: "Nemůžeme vydat hru bez Instagibu."

Vozidla

Když jsme se ptali na vozidla, dostalo se nám odpovědi: „více, větší, více“. :) Ano, pokud chcete napodobeninu mapy ONS-Torlan známé už z dema UT 2004, s úplně stejnou krajinou i vozidly, budete si ji moct sami poupravit v UT 3. Jisté je, že kromě vozidel Axonu známých z UT 2004 se zde setkáme s celou novou skupinou vozidel, která bude patřit rase Necris – polohumanoidům známým už z prvního UT. Mnoho detailů o této rase se však zatím ven nedostalo. V bitvách UT 3 si budeme moci vybrat, jestli oba týmy budou hrát s vozidly Axonu, Necrisu nebo jeden tým s jednou skupinou a druhý s druhou.

Click image to open!
Click image to open!

Single Player

Nová hra přinese i vylepšení další silné stránky série – umělé inteligence (AI) pro boty (počítačem řízené hráče) v singleplayeru. Steven Polge, který byl programátorem AI pro první Unreal Tournament je nyní hlavním designérem UT 3, a spolu se svým týmem se momentálně zaměřuje na hlasovou komunikaci při hře. Snaha je nechat boty tak komunikativní jako v UT 2004, ale vylepšit jejich slovní zásobu a způsob, jakým reagují na rozkazy a situace. Například, v UT3 by měli boti být schopni podat zbytku týmu hlášení, že „viděli dva nepřátele přicházet přes první kopec u základny“, místo předchozích obecných hlášek typu, že „kdosi kdesi spatřil několik nepřátel“. Nová hra bude také nadále podporovat hlasové příkazy, takže pokud máte headset, můžete dávat rozkazy svým spoluhráčům, třeba aby se shromáždili u nějakého místa, nebo aby vás kryli palbou.

Struktura singleplayeru hry by měla vypadat podobně jako v UT 2004 – postup po žebříčku přes různé herní módy a typy nepřátel, kteří vás vyzývají na souboj o další příčku. Epic potvrzuje, že multiplayer stále zůstává jádrem hry, ale protože díky skvělé umělé inteligenci vždy hrálo velké množství hráčů i offline, SP nebude opomenut, a dočkáme se dalšího netušeného pokračování dějové linie U: znovu se objeví některé známé postavy z předchozích dílů série – například gladiátoři Malcom, Brock a Lauren, nyní starší a moudřejší.

Multiplayer

Celý herní systém bude nyní o něco komplexnější, ale největší důraz je stále kladen na týmovou spolupráci hráčů. Týmový systém bude mnohdy asymetrický – týmy mohou mít docela odlišné úkoly, zatímco jeden bude mít za cíl něco zničit, druhý tým to bude muset ubránit atd. A jako vždy bude možné hrát spolu s boty nebo lidskými spoluhráči a protihráči, a to přibližně do počtu 32 hráčů.

Multiplayer servery

Stejně jako pro předchozí díly UT, Epic Games připravují vlastní game servery, na kterých si hráči budou moci pořádně užít adrenalinu. Vylepšený systém žebříčků a statistik, webové stránky klanů a mnoho dalšího nás čeká pro multiplayerové bitvy v UT 3.

Epic pokračuje v široké podpoře své komunity fanoušků, a tak kromě dále trvající soutěže „Make Something Unreal“ chce do nové hry zakomponovat jakýsi download browser pro nové mapy a vylepšení od samotných fanoušků, ve kterém si každý bude moct stáhnout nejoblíbenější neoficiální rozšíření hry.

Click image to open!
Click image to open!

Prostředí

První věc, o kterou jsme se zajímali, byl čas pro načítání. S tak detailními texturami, náročnými zvukovými efekty, fyzikálním prostředím a vůbec vším ve vysoké kvalitě musí načtení trvat něco mezi deseti minutami a věčností, ne? Ani náhodou. Unreal Engine 3 je stvořen pro streamování.

Jediný load se provede, když se připojíte k serveru UT 3. Jakmile skončí současné kolo hry, server vás sám přidá do toho dalšího. Nová streaming technologie dovolí enginu předvídat, kdy se nastartuje nová hra a včas vše načíst, což výrazně zmenší čas po začátku kola, po který se nedá hrát. Samozřejmě, mezi jednotlivými koly bude stále čas na prohlédnutí přehledů score a statistik, než se hráči ocitnou v dalším boji.

Překvapivě, ani první načítání netrvalo tak dlouho. Neoptimalizovaná hra (běžící však na vývojářském HW a SW) stále najela rychleji, než je průměr Half-Life 2 nebo Far Cry.

Unreal Tournament 3 se nebude odehrávat na různých mapách, ale v celých různých prostředích. Designérský tým se snaží, aby každé bitevní pole vypadalo uvěřitelně. Celá tato různorodá prostředí budou potom pospojována do jednoho většího celku. „Liandri planet“, jak se celému světu UT 3 prozatím říká, bude sestávat z nízkých oblastí plných trosek a špíny, přes industriální prostředí různých továren, městský život mrakodrapů až po přilehlé části vesmíru. Designéři Epicu doufají, že toto poskytne při hraní skutečný pocit reality, i když trošku unreal - nereálné :).

Nové vychytávky

Jedna z pěkných novinek se jmenuje Hover Board, který se bude hodit, když se ocitnete někde v odlehlé části mapy bez vozidla. Místo abyste museli jít celou cestu pěšky jako tomu bylo dříve, naskočíte na svůj Hover Board a rychle přeletíte do boje. Nevýhoda ovšem je, že během letu na hoverboardu nemáte možnost používat zbraně ani se nějak krýt, takže vletět přímo doprostřed přestřelky není úplně dobrý nápad.

Release

Verze hry pro PlayStation 3 a pro PC by měly být prakticky stejné, i když Epic pochopitelně upravuje konzolovou verzi pro ovládání na gamepadu. Jinak by ovšem mělo platit, že díky výkonu PS3 bude hra na konzoli vypadat stejně dobře jako na PC.

PC verze je zase upravena pro volitelné použití Aegia Physics Card, která počítá fyzikální model a tím ulehčuje procesoru a grafické kartě. I bez tohoto doplňku bude mít však hra mnohem lepší fyzikální model než UT 2004.

Unreal Tournament 3 vyjde 23. listopadu 2007.

Autor: Baker

 

(X)zone

Unreal Universe

Objednat!

Min. konfigurace

Operační systém:
Windows XP/Vista
Mechanika:
DVD
Procesor:
2000 MHz
Operační paměť:
512 MB RAM
Grafická karta:
3D grafická karta se 128 MB

Reklama


Reklama

Odkazy

bioshock.hotgames.cz


Naše Ikonka
Unreal Tournament 3.cz